Vizualni identitet neke tvrtke jest ono što stvara prvi dojam što ga tvrtka ostavlja na potencijalne klijente, investitore i partnere. Vizualnim identitetom kreira se imidž tvrtke i to kombinacijom grafičkog dizajna i marketinga te se provodi na sve segmente poduzeća od billboard plakata do promotivnih kemijskih olovaka. Predstavlja lice poslovanja, prvi kontakt sa vanjskim svijetom koji komunicira u ime poduzeća te stoga mora i ispravno prenijeti svoju poruku. Dizajn vizualnog identiteta, logotipa i knjiga standarda.
Greške u vizualnim identitetima te komuniciranje krivih vrijednosti, jedna su od čestih pogrešaka u oglašavanju koje se dobrim dizajnom i pomnim planiranjem mogu izbjeći. Vizualni identitet trebao bi predstavljati bit poslovanja, reflektirati ciljeve i vrijednosti koje se žele prenijeti te postići krajnji cilj i izazvati pozitivne reakcije. Bez obzira čime se neka tvrtka bavi, bez dobro smišljenog i primijenjenog vizualnog identiteta, neće se moći naći korak ispred konkurencije.
Stvaranje vizualnog identiteta uključuje stvaranje osobnosti poslovanja te njegove pojavnosti na svim područjima, kako prema klijentima tako i prema investitorima i poslovnim partnerima. Kreirati vizualni identitet i komunicirati ga kao vlastiti stil znači komunicirati sve aspekte koje poduzeće formira kao vlastita, prepoznatljiva i konzistentna kroz sva sredstva komunikacije, promocijom i distribucijom materijala kako unutra tako i van poduzeća.
Veliku prednost pomno planiranog vizualnog identiteta proizlazi iz konzistentnosti njegove uporabe te ekonomičnosti pri zbrajanju efekata koji se postižu, ali i same efikasnosti identiteta kao slike s kojom publika povezuje nečije poslovanje.